Followers

Tuesday, January 26, 2016

membakar kalori dgn seronoknyaa

"pakcik, sy nak tukar waktu sewa court pukul 9 boleh?"
"court dah full cik kak. bukan sewa pkul 8 ke"
"tu laa, sy call byk kali td nk bgtau tukar jam"
"pukul 9 full cik kak. main dkt court bola keranjang pun bole. kt situ terang."

masuk court badminton, nampak Dr Zainurrashid dgn anak2nya main. terbaiklaa.

court mmg penuh time tu, ktorg surrender. main dkt court bola keranjang. angin kuat sgt. nak main bdminton pun jd x best. last sekali ktorg masuk balik court badminton.

gaya jalan buat mcm gangster padahal kakak2 muslimah dtg nak main badminton. aku bisik kat sarah, "relaks laa, yg main ni sume budak sekolah je."
(buat muka eksyen)boleh acah2 kacau dorang.ahah. jahat kau fadh.

baru je duduk tak sampai seminit, tetiba budak yg tgah main court berpindah.
apa lg, peluang di depan mata. rugi tak grab. lalala

ktorg pun pgi court yg kosong n main dgn seronoknye. tetiba, org kaunter tu dtg court buat spotcheck n pndg semacam. then, slowly dtg dkt aku.

"ni dah bayar belum ni."
"belum. xde org court ni."
"ape tak nye, korang halau dorang main tmpt lain."
"ahah. ktorg tak halau.dorang pg dgn sendiri jee. takpe, kalau da ade org, ktorg stop main."
"kalau nak main kat court ni, bayar dkt kaunter atau dkt sy."
"uishh, xpe ke ni. kata tadi ade org."
"dorang dah habis main tapi nak tmbh jam lg."
"owhhhhh, ok2. nah sewa duit court."

teringat kata pakcik kaunter tu,

"walau muka cantik mcmana pun, court tetap takkan dapat."
yg cantik tu sarah, bukan aku. lulz.

p/s: pakcik, sy dapat main dkt court.

pakcik ni aku agak dlm umur 30-an. selamba je aku pnggil pakcik.

#releasetentionbersamabadminton
#nakmainlagi

No comments: