Followers

Saturday, September 14, 2013

perjalanan pulang ke rumah

                                            aku: "Ira, jom balik naik ktm dari Kuala Lumpur nak?"
                                            Ira: " taknak la. nak naik kat KL Sentral."
                                           aku: " kat KL Sentral nanti penuh orang.orang baru balik kerja.kat ktm                                                          Kuala Lumpur tak penuh lagi."

okey, aku berdiri dari Kuala Lumpur sampai ke Nilai. 1 jam setengah aku berdiri...

sampai ktm Seremban, aku tengok, masyaAllah. penuhnya ruang kat ktm ni. I just wonder, why so many people wanna back home this weekend?
tak pernah pernah aku tengok orang beratur beli tiket ktm sampai ke kawasan teksi and sampai bukak lagi satu kaunter.

sampai Terminal1, I see. bas yang aku nak naik penuh sangat dengan orang.impossible untuk aku berebut.
takpe, solat maghrib first.
should be pukul 8 tu dah ada bas la. then, orang tu cakap ni bas ke Kuala Pilah je.
Bahau lepas ni.

Again. full with people...
driver bus cakap ni bas yang terakhir. dah sudah. macam sardin dah bas tu.
Aku rasa nak menangis bukan sebab bas tu penuh macam sardin. tapi, sebab ada sorang pak cik ni dekattt sangat dengan aku...hati aku tak habis2 ucap, "Ampunkan aku ya Allah." aku asyik beristighfar pada Allah.
aku cuba jarakkan diri dengan pak cik tu. dia makin dekat dengan aku...... "Allah"
aku rasa dia ada niat yang lain. aku always cakap dalam hati, bila pakcik ni nak turun.
Allah...

akhirnya ada sorang adik ni turun, aku ke belakang mencari ruang. alhamdulillah, :') jauh daripada pak cik tu...

aku rasa tak selamat dah.
first time aku rasa nak menangis.

Alhamdulillah, akhirnya sampai Bahau pukul 10.40 malam.
4 jam aku berdiri. usah cakap la kan. imagine sendiri.
taip message kat apis (adik aku), jari aku menggeletar. pelik betul. patutnya kaki yang menggeletar.

first time ever, I decide after this balik rumah naik bus express dari Pudu Sentral.
serik dah.


Patutla aritu Didi beria suruh aku naik bas express walaupun aku ni lebih suka naik ktm.


Selamat Menyambut Hari Malaysia.
Many people back home this weekend because of this holiday. -_-' macammana kau boleh lupa fadhilah.



No comments: