Followers

Wednesday, March 23, 2011

Pn. Normadiana

assalamualaikum semua...(:


dunno why, in this week, i always remember with what have my lecturer said during matriculation, KMJ.. still remember her name. Pn. Normadiana. 
we called her with her full name. sometimes, the other my friends laugh at my friend and me because i called her name as Pn. Normadiana. why not u called her name as Pn. Diana ke...huhu...da biasa panggil her full name. 


back to topic, what have she said to us. owh, she teach me Biology. almost 2 semester she teaches us.
she have said, dunno what the situation is.
but, this word always in my mind in this week.


"if you wanna change, no one can change you. only you can change yourself. panggillah Dr. Fadzilah Kamsah ke, Dr.Fazley Yusof ke, semua penceramah motivasi yang hebat ke, you will not change with what they gave to you. but, you yang akan mengubah diri kamu sendiri. berubahlah..."
-Pn. Normadiana-


teringat akan my past.
huhu...kalau boleh tak nak ingat. lupakan segalanya.
i said to my friends, jarang cerita about my life to my friends especially my housemate.


waney: tau tak fadh, kau ni banyak sangat rahsia. 


aku senyum je lah...


dalam hati ni, "tak semua benda yang perlu aku ceritakan pada korang."


sambil2 buat roti john kat dapur, terluah satu cerita. just wanna share with my housemate. 


"nak tau tak, dulu aku bukan macam ni. bukan macam yang korang kenal aku sekarang. dulu aku teruk sangat. teruk macammana, teruk lah.."


waney: "takkan lah". waney buat muka tak percaya...


i pun senyum je lah...


waney pun pernah ask me. 
"fadh, ayah kau bukan ustaz, family kau bukan kalangan yang alim. but how, kau boleh jadi camni?"


told you. even now, aku tak rasa yang aku seorang yang baik.im not good person enough. ada je orang cakap aku sombong. ade je yang cakap aku perasan bagus..but, yang boleh aku cakap, my life is better than before. thank to Allah.


*tak kesah ape orang nak cakap.takkan bermusuh dengan orang yang kutuk myself. terima dengan seadanya. try to be good. changes for good.


* sekarang ni lebih suka senyap. tak suka cakap banyak. 
   sorry guys, if i hurt yourself.


trust with yourself. you can do it. challenge yourself. 


jiey said,"sebenarnya, kau tak sedar bila kau berubah. masa yang menentukan segalanya."


~life breaks us all, but in the end, we are stronger in the broken place~Hemingway

No comments: