Followers

Monday, November 1, 2010

mengemis kasihMu

Love Letter from Him.


"...Sesungguhnya Allah tidak akan mengubah keadaan sesuatu kaum sebelum mereka mengubah keadaan diri mereka sendiri..."(surah Ar-Ra'd:11)


"Allah melapangkan rezeki bagi siapa yang Dia kehendaki dan membatasi (bagi siapa yang Dia kehendaki). Mereka bergembira dengan kehidupan dunia, padahal kehidupan dunia hanyalah kesenangan(yang sedikit) dibanding kehidupan akhirat."
(Ar-Ra'd:26)


Tuhan dulu pernah aku menagih simpati
Kepada manusia yang alpa jua buta
Lalu terheretlah aku dilorong gelisah
Luka hati yang berdarah kini jadi parah



Semalam sudah sampai kepenghujungnya
Kisah seribu duka ku harap sudah berlalu
Tak ingin lagi kuulangi kembali
Gerak dosa yang menhiris hati

Tuhan dosaku menggunung tinggi
Tapi rahmat-Mu melangit luas
Harga selautan syukurku
Hanyalah setitis nikmat-Mu di bumi

Tuhan walau taubat sering kumungkir
Namun pengampunan-Mu tak pernah bertepi
Bila selangkah kurapat pada-Mu
Seribu langkah Kau rapat padaku


System.out.println("Ya Allah, ku bersyukur atas nikmat yang Kau berikan kepadaku" + syukur);
System.out.println("Alhamdulillah");
System.out.println("Ampunilah aku");

1 comment:

ummi_kamarudin said...

huhu~~~betul 2 fad..
walaupun dalam diam kite xsdr yg kite da buat dosa..jauh dari allah...terlampau leka dgn dunia ni suma..tpi..Allah tetap ada..selalu je dkt dgn kite.cuma kite je yg xsedar btpa cinta dan kasihnya ALLAH TERHADAP KITA.semakin kita jauh dari Allah..smakin dekat pula DIA mghampiri kita.TAPI knpala...susah sgt kite nak cintakan Dia mlebihi sgala yg ada di bumi ni..time nk berubah mjdi seorg yg baik..
knpa perlu kita malu,pikirkan pandangan buruk manusia...kite takut lau kita mula berubah..diorg kan kate.."ish..hipokritla dy neh!!pdhal dulu dy neh staraf je ngan budak2 yg tu...." sedih..terbantut niat Nk berubah disebabkan adanya segelintir manusia yg suka melemahkan org len.
dalam diam..
terasa bdosa sgt diri ni..malu Dgn ALLAH.
knpala aku mdhului pandgn manusia brbndg pndgnmu Ya ALLAH...semoga DIA mbuka pintu hdyh untuk kita..