Followers

Friday, June 25, 2010

Wednesday, June 23, 2010

man ana???

siapakah diriku ini???
persoalan yg sering ku tanyakan pada diri sndiri..
ini adalah diriku,

list:
1-seorang hmba Allah yg sering alpa pdNya...(ya Allah,ampunkan hmbaMu ini)...:(
2-seorang anak yg kadangkala tidak menurut perintah mak dgn ayah...
3-seorang pelajar yg cepat give up dan mudah berkata 'susahnya' pd subjek2 yg dipelajari...
4-seorg yg kurang bertanggungjwb terhadap diri sendiri....
5-seorang yg cpat tertarik dgn perkara2 g lagha tp still dlm usaha utk mengelakkan diri dr perkara yg lagha..

sbnarnye,diriku ini sdang bermuhasabah dengan diri sendiri...
kenapa susah sgt nk berubah???
perkara yg simple n bnda yg da tau spatutnya diaplikasikan dalam kehidupan seharianku...
ku cuba utk mentarbiyahkan diriku ini...
*pg td,tazkirah from k.jannah;kalu nk didik anak kita,kita perlu didik dia 20 tahun sblum kelahiran anak kita tu...means;kita kena didik diri kita dahulu or in other word,kita kena tarbiyah diri sendiri dulu 20 tahun sblum klahiran dia..jika umurku skarang 20 tahun n baru nk tarbiyah diri pd wktu skrg,means ku bru bleh ade anak lpas 20 tahun=umurku pd waktu itu 40 tahun..
(nape ku sebut pasal anak.huhu...xpe,sbg persediaan pada hari muka)

ku x pndai nk ckp pasal diri sndiri...ckupla sekadar diriku ini hanyalah seorang insan yg serba kekurangan...baru ku sedar betapa kerdilnya diri ini di depan Mu ya Allah...kebahagiaan diriku hanya pada diriMu sahaja...tidak ada yg lain yg mampu membahagiakanku...

ku ada terbaca kata2 hikmah from my friend...
x ingat mcmmane tp lbh kurang mcm ni...


jadilah seperti rumput daripada jadi seperti pokok padi...
apabila tanam pokok padi,akan tumbuh lah rumput di sekitar pokok padi tersebut..
tp jika kita tanam rumput sahaja,pokok padi tidak akan tumbuh bersama dengan rumput...
begitulah juga kehidupan kita di dunia ini...
jika kita inginkan akhirat,insyaAllah dunia tidak akan ke mana...it means;
rumput=akhirat
padi=dunia

walau macammana indahnya dunia ni,lg indahnya pada hari akhirat kelak...
dunia ni hanyalah tempat persinggahan kita...jgn lupa,kita ada tempat yg kekal abadi daripada hidup di dunia ini..tempat yg kekal abadi dan hakiki hanyalah di akhirat kelak...
utk mencapai kebahagiaan di SANA,preparation perlulah dibuat dr awal lg...ilmu mrupakan salah satu medium yg penting utk diri kita...

perkara2 yg me'lagha'kn diri kita seperti hedonisme hendaklah kita jauhi sebab ia umpama halangan utk kita melakukan perkara2 yg sepatutnya kita lakukan di dunia ini yakni beribadah kpada Allah...seperti mana Allah telah berfirman:

"Sesungguhnya Kami telah kemukakan tanggungjawab amanah(Kami) kepada langit dan bumi serta gunung ganang (untuk memikulnya),maka mereka enggan memikulnya dan bimbang tidak dapat menyempurnakannya(kerana tidak ada pada mereka persediaan untuk memikulnya);dan (pada ketika itu) manusia (dengan persediaan yang ada padanya) sanggup memikulnya."(al-Ahzab:72)

amanah yang dimaksudkan di atas adalah amanah diri kita sebagai seorang khalifah..
betapa pentingnya khalifah ini sehinggakan para sahabat terpaksa menangguhkan pengebumian Rasulullah s.a.w demi untuk mencari pengganti Rasulullah...
teringat akan satu hadis...tak ingat hadis yg proper tp hadis yg bermaksud dunia ini perlu ada khalifah...jika tidak ada khalifah lebih dari 3 hari maka berdosalah seluruh umat Islam..

kita dah xde khalifah start kejatuhan Islam pada 1924 sehingga kini...kiralah...dah lebih dari 3 hari kita tiada khalifah...
Islam semakin jatuh dan Yahudi semakin berleluasa sehingga kini...
namun,yakinlah walaubagaimana jatuhnya Islam kini,Islam akan tertegak jua di muka bumi ini...bila???hanya Allah sahaja yg tau...

Saturday, June 19, 2010

~kisah belon helium

alkisahnye...

ade sorang budak yg nak beli belon kat sorang penjual belon...

budak ni merengek kt abah dia..."abah,nk belon yg ade gas tu"
abah: "x payah,amik je belon biase tu..ada ape dengan belon yg ade gas tu...same je"...
penjual belon:"abg,belikn je la...belon gas helium ni boleh naik ke atas tp belon lain x boleh naik atas"
abah bertanya kembali pada penjual belon: "kenapa belon gas helium naik ke atas sedangkan belon lain akn turun ke bawah?"
penjual belon: "sebabnye apa yg di 'dalam' tu yang membezakannya dengan belon yg lain"

nak ceritanya kt sini, apa yg ada di dalam belon tu kita kaitkan dengan diri kita...
secara zahirnya n luarannya,kita semua ni same je...tapi yang mmbezakan kita dengan orang lain adalah apa yg ada di dalamnya...maksudnya dalaman kita ataupun hati kita...

manusia bukanlah sekadar fizikal yg dpt kira sentuh dan lihat yg perlu kpd mknan dan minuman. namun,hakikat sebenar manusia terletak pada jauharnya yg amat berharga. jauhar yg mnjadikannya manusia yg dimuliakn dan pemimpin di atas muka bumi ini berbanding dgn makhluk2 yg lain.jauhar yg disebutkn adalah ruh....

hidup dan bersihnya ruh adalah dengan cara bermunajat dan bertaqarrub dgn Allah s.w.t

::ksimpulannya,dont judge book by its cover...begitulah dgn manusia...

Thursday, June 17, 2010

holiday at ulu bendul...

this entry, i want to share my mem0ry with my hsemate...actually,this holiday during MASUM...during MASUM,i'm as urusetia MASUM...but,on that day,ziey n i were 'ponteng' just because want to go this holiday...its just one day n our allowance was cut because of this...eventhough our allowance was cut, we satisfied because i got spend my time with my hsemate..they're very happy when i can go with them because b4 this,i was miss many event that my hsemate make. i forgot already when we are going to ulu bendul and i only remember,on that day is friday...
we brought many thing to ulu bendul like sandwich,nasi goreng,camp n others..when we arrived at ulu bendul....




1st pic...jiey,wani,azie,adah,anis,hannan,mar,me,ziey n shidah..























khemah yg dah siap...






to find the best place...redah sungai...


org yg pantang nmpk camera...^^



wait for uncle van..

orange n me...


love flora...^^







i will not forget this memory....thanks a lot...

Wednesday, June 16, 2010

dun be sad

hidup tidak selalunya indah dan tidak selalunya ada pelangi
kalau nak kata a bed of roses pun,duri-durinya tetap ada..
kadang2,calamity tu datang pada diri kita dan waktu tu rasa macam kena gelek ke bumi dek ahli sumo.
waktu tu rasa macam dah tak mampu nak bangkit...rasa down sesangat...
tapi, walau paapun trjadi....ingat apa yang Dia pesan...
"Allah takkan bebankan hamba-Nya dengan apa yang dia tidak mampu"

no matter what,no matter when,no matter when it doesn't at all maake sense,DO NOT leave ur Love Letter's Compilation(the Ultimate Life Manual,the Quran). It is the last thread to sanity even everything else failed.

kata2 ni dipetik dari hlovate...

from MaBIT

Moche Dayan yakni seorang bekas menteri Israel telah mengatakan 3 kelemahan umat Islam kini jatuh iaitu:

::tidak belajar sejarah
::tiada perancangan teliti
::malas

bagaimana untuk mengatasi masalah kelemahan umat Islam kini...

::BERTINDAK...
::perlu faham Islam..
::belajar sejarah Islam dari sejak permulaan Islam,kebangkitan Islam sehingga kegemilangan Islam jatuh sejak tahun 1924 hingga kini tanpa kebangkitan semula...
::bagi hati ini tersentuh dengan isu-isu umat Islam seperti di Palestin kini.


mlm ni baru ku dpt tahu ade tadribat yg perlu dihantar pada hari khamis ni..
padahal,dah lama dimaklumkan cuma ku saje yg tidak tahu...ku tidak salahkan rakan2ku kerana tidak memberitahu tp ku salahkn diriku sendiri kerana tidak bertanya rakan2ku..T_T
mengapa susah utk kita menguasai bhasa arab padahal ku telah ambil bhsa arab semenjak form 1 lg...ya Allah,permudahkanlah urusanku...

"sesiapa yang mahukan kebaikan,Allah akan beri kefahaman kepada mereka."

Monday, June 14, 2010

14 Jun 2010=1 Rejab

ada apa dengan 1 rejab ni...

smlm,sy dpt message drpd rmai shbt...salah 1 message nya:

"Allahumma bariklana fi rajab wa sya'ban,wa baliigna ramadan...
yg bermaksud,ya Allah ya tuhanku,berkati kami pada bulan rejab dan syaaban dan sampaikan kami ke bulan ramadhan.."

jom puasa 1 rejab!!

kelebihan bulan rejab

Sabda Nabi s.a.w.: Hendaklah kamu memuliakan bulan Rejab,nescaya Allah muliakan kamu dengan seribu kemuliaan di hari kiamat.

Sabda Nabi s.a.w.: Bulan Rejab Bulan Allah, Bulan Sya’aban bulanku & bulan Ramadhan bulan umatku.

Kemuliaan Rejab dengan malam ISRAK MIKRAJnya, Sya’aban dengan malam NISFUnya Ramadhan dengan LAILATUL-QADARnya.

Malam awal Rejab mustajab do’anya. (Dalam Kitab Raudhoh Iman Nawawi)

* Puasa sehari pada bulan Rejab mendapat syurga tertinggi (Firdaus).
* Puasa dua hari dilipatgandakan pahalanya.
* Puasa tiga hari pada bulan Rejab dijadikan parit yang panjang, yang menghalangkan dia keneraka (panjangnya setahun perjalanan).
* Puasa empat hari pada bulan Rejab diafiatkan daripada bala dan daripada penyakit yang besar-besar dan daripada fitnah Dajal di hari kiamat.
* Puasa lima hari pada bulan Rejab, aman daripada azab kubur.
* Puasa enam hari pada bulan Rejab, keluar kubur bercahaya muka.
* Puasa tujuh hari pada bulan Rejab, ditutup daripada tujuh pintu neraka.
* Puasa lapan hari pada bulan Rejab, dibuka baginya lapan pintu syurga.
* Puasa sembilan hari pada bulan Rejab keluar dari kuburnya lalu, MENGUCAP DUA KALIMAH SHAHADAH tidak ditolak dia masuk syurga.
* Puasa 10 hari pada bulan Rejab Allah jadikan baginya hamparan perhentian di Titi Sirotolmustaqim pada tiap-tiap satu batu di hari kiamat.
* Puasa 16 belas hari pada bulan Rejab akan dapat melihat wajah Allah di dalam syurga dan orang yang pertama menziarahi Allah di dalam syurga.
* Puasa 19 belas hari pada bulan Rejab, dibina baginya sebuah mahligai di hadapan mahligai Nabi Allah Ibrahim a.s dan Nabi Allah Adam a.s.
* Puasa 20 hari pada bulan Rejab, diampunkan segala dosanya yang telah lalu. Maka mulailah beramal barang yang tinggi daripada umurnya (pembaharuan umur).

Berkata Saidina Ali:
* Puasa Rejab 13 hari seperti puasa tiga ribu tahun.
* Puasa Rejab 14 hari seperti puasa sepuluh ribu tahun.
* Puasa Rejab 15 hari seperti puasa seratus ribu tahun.

Kelebihan bulan Rejab dari segala bulan seperti kelebihan Qur’an atas segala Qalam.

Puasa sehari pada bulan Rejab seperti puasa empat puluh tahun dan diberi minum air dari Syurga.

Puasa 10 hari pada bulan Rejab dijadikan dua sayap, terbang seperti kilat di atas Titi Sirotalmustaqim di hari kiamat.

Puasa sehari pada bulan Rejab seperti mengerjakan ibadat seumurnya.

Puasa pada awal Rejab, pertengahannya dan akhirnya seperti puasa sebulan pahalanya.

Bulan Rejab Syahrullah (Bulan Allah), diampunkan dosa orang-orang yang meminta ampun dan bertaubat kepada Allah. Puasa Bulan Rejab wajib baginya:
* Diampunkan dosanya yang lalu.
* Dipeliharakan Allah umurnya yang tinggal.
* Terlepas dari dahaga di hari kiamat.

::One should take heed from the regret felt in this world::

The life of this world is an important opportunity granted so that man can earn the perfect and eternal life of the Hereafter.


Those who do not make use of this opportunity and live a life far removed from the religion of Islam will regret every moment they spent in the world when they see the torment in the Hereafter. This is due to the fact that these people had been warned several times and been informed about the existence of the two abodes-Hell and Paradise. They had also been informed that their conduct would dictate which abode they would earn, just as the Prophet (saas) said, "The world is the farm of the Hereafter." (Ihya' al-ulum, iv, 14.)

Allah mercifully provides training for mankind about this feeling of regret in this world by stimulating one's thoughts and feelings through the experience of regret, so that he may avoid reaching this irreversible end. In addition, Allah gives people a certain amount of time so that they can purify themselves from their mistakes and flawed attitudes. During one's lifetime, every human being is offered the chance to repent and lead the rest of his life in the way of Allah.


Viewed from this point, the feeling of regret is actually a great opportunity that Allah grants to man. This is because after such deep regret, if one turns to Allah, Allah grants him eternal salvation in response to his sincerity. Conversely, if one heedlessly ignores these warnings and opportunities, then his punishment will be regret and grief that he will not be able to be saved unless Allah so wills it.


In the Qur'an, Allah illustrates various examples of people who regretted their mistakes. These feelings of regret urged a group of people to turn to Allah and saved them from repeating their mistake for the rest of their lives. Yet another group totally forgot about this regret in time, and out of recurring ignorance, returned to their former rebellious selves.


Allah informs us in the Qur'an of the regret experienced by the three people who did not take part in a battle during the lifetime of the Prophet Muhammad (saas) as an apposite example of repentance stemming from regret:


Allah has turned towards the Prophet, and those who fled (their homes) and the helpers who followed him at the "time of difficulty," after the hearts of a group of them had almost deviated. Then He turned towards them - He is All-Gentle, Most Merciful to them-and also towards the three who were left behind, so that when the earth became narrow for them, for all its great breadth, and their own selves became constricted for them and they realized that there was no refuge from Allah except in Him, He relented towards them so that they might repent. Allah is the Ever-Returning, the Most Merciful. (Surat at-Tawba: 117-118)

As we learn from the verses above, the three people who were left behind suffered a great regret in their hearts. Consequently, they realized that the only way to be saved from this regret was to repent and seek refuge in Allah. This is the sincere regret that mobilises people, changes them, and urges them to correct their mistakes. Such sincere people will lead a life in compliance with Allah's consent and hope for Allah's compassion and mercy. Allah informs us in the Qur'an that He surely accepts repentance from His servants and forgives them:


Except for those who repents and have faith and act rightly: Allah will transform the wrong actions of such people into good -Allah is Ever-Forgiving, Most Merciful - for certainly all who repents and act rightly have turned sincerely towards Allah. (Surat al-Furqan: 70-71)

But as for those who do evil actions and then subsequently repent and have faith, in that case your Lord is Ever-Forgiving, Most Merciful. (Surat al-Araf: 153)

But I am Ever-Forgiving to anyone who repents and has faith and acts rightly and then is guided. (Surah Ta Ha: 82)

It is also stated in the Qur'an that those nations to whom the prophets were sent regretted their wrong doings. Likewise, the people of the Prophet Musa who couldn't wait for him to return from Mount Sinai with Allah's message forgot Allah and reverted to idol-worship. Allah describes this nation's great regret for their sin as follows:
After he left, Musa's people adopted a calf made from their ornaments, a form which made a lowing sound. Did they not see that it could not speak to them or guide them to any way? They adopted it and so they were wrongdoers.


When they took full stock of what they had done and saw they had been misled, they said, "If our Lord does not have mercy on us and forgive us, we will certainly be among the lost." (Surat al-Araf: 148-149)

Allah emphasizes regret once again in the Qur'an in the story of the owners of the garden. Allah granted them a garden as a favor. However, they grew arrogant, appropriated the garden for themselves, and forgot to be grateful to Allah. Hence the punishment they received caused them to regret their actions and turn towards Allah. The verses concerning the owners of the garden as follows:
We have tried them as We tried the owners of the garden when they swore that they would harvest in the morning but did not say the redeeming words, "If Allah wills." So a visitation from your Lord came upon it while they slept and in the morning it was like burnt land stripped bare. In the morning they called out to one another, "Leave early for your land if you want to pick the fruit." So they set off, quietly saying to one another, "Do not let any poor man into it today while you are there." They left early, intent on carrying out their scheme.


But when they saw it, they said, "We must have lost our way. No, the truth is we are destitute!" The best of them said, "Did I not say to you, why do you not glorify Allah?" They said, "Glory be to our Lord! Truly we have been wrongdoers." They turned to face each other in mutual accusation. They said, "Woe to us! We were indeed inordinate. Maybe our Lord will give us something better than it in exchange. We entreat our Lord." (Surat al-Qalam: 17-32)

But when the conditions change or they are given a new chance, most people forget the warning, which is supposed to make them regret, repent and encourage them to do good deeds. Those who ignore the warnings and return to their former attitudes will surely be punished unless they repent in time as was the case with Thamud, the people of the Prophet Salih. These people blatantly rejected the warnings of the Prophet Salih, although they knew that they would regret their inevitable doom. Surely Allah will never break His promise in bringing forth His command. Allah informs us of this fact, which will be a lesson for all people in the Qur'an:


He said, "Here is a she-camel. She has a time for drinking and you have a time for drinking-on specified days. Do not do anything to harm her or the punishment of a terrible day will come down on you." But they hamstrung her and woke up full of remorse, for the punishment did come down them. There is certainly a Sign in that, yet most of them are not believers. Truly your Lord is the Almighty, the Most Merciful. (Surat ash-Shu'ara: 155-159)

One has to remember that Allah is just. He does not leave any fault unanswered; yet He also generously rewards the good deeds done for Him. He gives glad tidings of His mercy and Paradise to those who turn towards Him with sincere repentance. Considering these, one should ask oneself the following: being aware of the intense trouble a temporary regret causes in this world, is it worth taking the risk of a regret that may last forever? Not to forget that this will be the regret one would suffer in the never-ending afterlife in Hell...
Surely, nobody would risk feeling such regret in the Hereafter. In this case, what one has to do is apparent: every single person in this world still has the time to seize this opportunity. The one who capitalizes on this favor of Allah will not only be saved from the fire but will also be the heir of the blessings of this world and the eternal Hereafter.
Therefore, every person who endeavors to attain these blessings and avoid the regret of the Companions of the Fire needs to devote himself to earning the pleasure of Allah. One needs to unconditionally follow the route bringing man out of darkness into light. Allah lays down this route in the following verses:


It is He Who calls down blessing on you, as do His angels, to bring you out of the darkness into the light. He is Most Merciful to the believers. Their greeting on the Day they meet Him will be "Peace!" and He has prepared a generous reward for them. (Surat al-Ahzab: 43-44)


*tomorrow, exam akidah islamiyah...i hope,i can do it,insyaAllah...wish me gudluck...^^

::have you heard?::

Each day we are reminded
and each day we say
there's not much that we can do
it seems so far away
So we live our lives in silence
pretending not to hear
the voices of our people
The cry is so so clear
Why do we stand by spectating
while our brothers cry jihad?
We are bound by one conviction:
we believe in Allah
Chorus:
Have you heard of Kosova, of Afghanistan?
Have you heard of Palestine [2nd chorus: Bosnia]
of Chechan?
Have you heard of all these people
persecuted in their land?
Do you know that all these people are dying for Islam?
Have you heard, have you heard
have you heard?
Each day is like another
Nothing seems to change
Today he'll lose his brother
Tomorrow will be the same
Yet his faith makes him stronger
he's come so so far
The pain in his heart is eased
by his love for Allah
O I envy you my brother
in adversity you pray
You know that heaven awaits you
at the end of this day

::sang by zain bikha

Saturday, June 12, 2010

~my brother~



my big brothers n younger brothers...this pic when last aidilfitri..
miss my big brothers...my younger brothers, i have see them in this house..hehe...
my big bro on right side.2nd bro yg hug that small children which my last younger brother or i said anak bongsu in my family...n the left side is my younger brother,4th child,after me..


my 2nd bro n last younger bro..

*boring2 after study aqidah,xde keje....

sebiru hari ini 0001


buat rakan2 seperjuangan....

berubah - edCoustic

InsyaAllah

Everytime you feel like you cannot go on
You feel so lost
That your so alone
All you is see is night
And darkness all around
You feel so helpless
You can’t see which way to go
Don’t despair and never loose hope
Cause Allah is always by your side

Insha Allah x3
Insya Allah you’ll find your way

Everytime you commit one more mistake
You feel you can’t repent
And that its way too late
Your’re so confused, wrong decisions you have made
Haunt your mind and your heart is full of shame

Turn to AllahDon’t despair and never loose hope
Cause Allah is always by your side
Insha Allah x3
Insya Allah you’ll find your way
Insha Allah x3
Insya Allah you’ll find your way

He’s never far away
Put your trust in Him
Raise your hands and pray
OOO Ya Allah
Guide my steps don’t let me go astray
You’re the only one that showed me the way,
Showed me the way x2
Insha Allah x3
Insya Allah we’ll find the way


*please guide me to the straight path...


Friday, June 11, 2010

dinar emas

artikel ni mmg menarik utk di baca...

http://www.dinar-emas.com/vatican.html

byk perkara yg bley diambil dari artikel ni...


*MEnAngisLAH...*


Dunia ini dimulai dengan tangis, dicelahi oleh tangis dan diakhiri dengan tangis. menangis adakalanya dituntut oleh syariat. Abid yang menyintai Tuhan akan slalu menangis mengenang akan dosanya. mereka memaksa diri menangis apabila mengenang nasib diri di hari akhirat dan membayangkan huru hara pabila menjelang kiamat. dalam hal ini menangis adalah dituntut. setitis airmata yang jatuh kerana takutkan Allah akan dapat memadamkan api neraka di hari akhirat kelak. dalam sebuah hadis Rasulullah saw bersabda bahawa air mata dari tangisan pembuat dosa yang bertaaubat adalah lebih disukai Allah dari tasbih para wali.

Rasulullah saw juga ada bersabda: "kejahatan yang dibuat lalu menimbulkan rasa sedih adalah lebih baik dari kebaikan yang menimbulkan rasa takbur."

Anas r.a berkata: pada suatu hari Rasulullah s.a.w berkhutbah, lalu baginda bersabda dalam khutbahnya itu: "Andaikan kamu mengetahui sabagaimana yang aku ketahui, nescaya sedikit ketawa dan banyak menangis."Anas r.a berkata: seketika itu para sahabat menutup muka masing2 sambil menangis teresak-esak.







Hari ini manusia terus menangis dan menangis, tetapi tangisan merea amat jauh bezanya dengan tangisan para Nabi, Rasul dan sahabat. jika org soleh zaman dahulu menangis kerana mengenang nasibnya diakhirat tetapi orang hari ini menangis kerana takut kehilangan dunia. tangisan ini datangnya dari sifat tamak dan tidak redha. kalau orang soleh takut berpisah dengan iman dan kecintaannya pada Allah, orang hari ini takut berpisah dengan dosa dan maksiat. jika para nabi dan Rasul serta para sahabat takut menghadapi hari akhirat, orang hari ini seolah-olah berani dan tidak takut menghadapinya.tetapi bila orang soleh berani menghadapi gelombang hidup duniawi, orang hari ini takut dan lemah hati dalam menghadapi kegagalan dan kekecewaan dalam hidup.

Menangis dan menangislah tapi biarlah kena pada tempatnya yang dibolehkan oleh agama.

Apa akan jadi jika kita gagal di akhirat???

inilah sebenarnya kegagalan yang total...jadi,kalu perkara ini yg kita tangiskn, mmg kenalah pd tmptnya.

Abu Hummah(Shadujja) bin Adilan Albahily r.a berkata: Rasulullah s.a.w telah bersabda:" tiada suatu yg lebih disukai oleh Allah dari dua titis dan dua bekas.titisan airmata kerana takutkan Allah dan titisan darah dalam mempertahankan agama Allah.Adapun dua bekas adalah bekas dalam perjuangan fisabilillah dan bekas perjuangan kewajipan kepada Allah."[riwayat at-tarmizi]






*hari ini ku banyak ketawa drpd menangis mengenangkan dosa-dosaku yg telah ku lakukn...Ya Allah,ampunkan hambaMu yang kerdil lagi hina ini...

''''my friends''''

ku teringat akan reuni0n ex-smaskp btch 06 yg akn diadakan pd 3/7 ni...kuletak gmbr ini sbg kngn dan tatapan sesiapa saje yg menemui blog ku ini...haha, formalnye ayatku ni..

msg2 x matang lg time nih...4 khadijah...rindu ngan clas ni...


cikgu2 ku di smaskp....jasa kalian amat ku hargai...terma kasih cikgu...


selepas abis spm....5/12/2007....time ni nk ke tampin...jalan2 bef0re meninggalkan sek0lah yg tercinta...hehe...


ni msg2 excited nk jd deejay...last2,khairina yg dpt jd deejay ikim...sweet mem0ry...

singkap kembali kenangan dahulu...waktu ni di kl t0wer...kami diminta menanam pokok bunga, tp just tnam beberapa pkoko bunga je..slebehnye sbuk bergmbr...cntohnye ni la dia...haha...
teringat time ni 26/6/2006...kami bercadang bertemu kembali di tempat yg same pd 26/6/2016...agak2,msti rmai yg da ade husband n anak...sape la ye...^^


*sdey sbb x dpt j0in MUST-IN 25-27hb ni...ade final sh0rt sem...

Thursday, June 10, 2010

~Istiqamah~

after LSP, i think i want to improve my lnguage by practise wit my fren but it just a moment...after that, i speaking malay again...haha...actually, it must be consistent n help each other but its not function anymore...ARAB!!!huhu....y u r not easy to understand....sometime i feel sad, tention wit myself bc0z cant understand what my lcturer talk about on his lcture. sometime my fren laugh with what my lctrer say n i dun understand what he said until i laugh with them like a fool person...
after this, i will make sure i can improve my language...n 1 thing, my akidah lecture...the lcturer just read the book n do not explain at least the meaning..huhu...i feel, i attend or not attend the lecture is same...not understand.i just attend ths class for to sign attendance only...is it fair to me??? my fren said: "blik umah tido lg baik"...i try to be not lazy anymore n less sleep at home...i try my best to do it...this last week, i will have final short sem.gudluck for me...fighting!!!

Tuesday, June 8, 2010

~Arabic Language Support Program (ALSP) ~

today,the last day ALSP...after this,we dun hve any program language like this anymore...
in this morning, my friend n i feel bored with the lecturer.lecturer who teach before this is going to kota kinabalu.this new lecturer maybe from indonesia because he has slang in indon.he talks in arabic very fast..he discussed with us about interview...the topic is interesting but i dunno to tell, i still feel bored n i decide to go out from the class to take some break before i sleep in that class..he also share about his experience interview other people who want to get a job...

at 12 pm, we got other lecturer...not the morning lecturer.this evening we would to present how to interview people.in 1 team has 4 or 5 people..only boy team has 3 people because other guy was back to their home..the interviewer called murashahah in arabic n the people who got to the interview called as muroshihin..after we present,other tell must give comments to that group...we dunno who group win...

after the presentation, i got something from this lecturer...
he ask us, WHY U LEARN ARABIC??
he want us answer this question as "mahasiswa" since we have done 1 year in this campus.
so,my friend answer this question with her opinion.actually,she not answer the question,she said we as FST student dun think about arabic language as important language to us at here.we just take this language because some subject in arabic..and other answer.....
and other answer,we said we must learn arabic because it is Quran language,jannah language...
he said,the answers we give to him are tradition answer.yes,arabic is Quran language,jannah language but he want other answer..i curious want to hear his answer..but he talk about what hukum we love arabic language not learn this language...we dunno the hukum,and he hukum is WAJIB.u know,if the hukum wajib,we as a muslim must be do it.if not,we will get large sins from God.i dunno where the dalil,but i will find it.he said,arabic is Allah's language.He choose this language to be Quran language and Jannah language..He love this language...if our God love this language,why we not love what our God love??

think it....i will continue in other entry...^^

peace!!

Friday, June 4, 2010

Anti-Israel protest at Turkey Embassy

Friday, June 4th, 2010 13:44:00
Turkey

PEOPLE POWER: The protesters in front of the Turkish Embassy this morning. Pic: SAMSUL SAID

KUALA LUMPUR: Lamenting the grief over the violent attack by the Israeli navy commandos on the international humanitarian aid convoy, about 700 supporters today gathered at the Turkish Embassy to submit a memorandum of support.

The supporters, from Ikatan Muslimin Malaysia (ISMA), Aman Palestine, Persatuan Belia Islam Nasional (PEMBINA) and several other NGOs, also chorused "Hidup Turkey, Jahanam Israel" (Long live Turkey, Down with Israel) in front of the embassy.

The president of ISMA and executive chairman of Aman Palestine, Abdullah Zaik Abdul Rahman, said despite the poignant tragedy of the Israeli attack which resulted in 20 being killed and 30 injured. Most of those killed were Turks.

The Turkish government, especially Prime Minister Recep Tayyib Erdogan, has been vociferous in condemning the attack.

"Turkey is the patron of the convoy whose mission was to end the siege in Gaza. Turkey stated this openly. Erdogan's stand against Israel appears strong and courageous. Erdogan is the new hope for Muslims. No Arab leader has dared to rise up against Israel," he said.

He added Turkey’s noble stance should be supported and backed with strength.

"Hence, we want to express our support for the Turkish government, especially Erdogan for his firm stand against the Israeli criminals," he said.

Abdullah Zaik added that US$100,000 (RM380,000) worth of medicine and food will be sent overland by 15 to 20 Malaysians including media representatives.

"It will be sent in three weeks through Arafah since Egypt's doors are open."

The CEO of Aman Palestine, Awang Suffian Awang Piut, urged the governments of the world to condemn Israel's cruel act.

"Israel's blockade in Gaza needs to be lifted immediately to give way for the aid to Palestine. Israel should be held accountable for what they have done," he said.

The memorandum was submitted to the Turkish ambassador, Serap Ataay, by the trustee of Aman Palestine, Norhashimah Salleh, president Pembina, Zaizul Azizi Zaman, secretary of Isma, Aminuddin Yahaya and Abdullah Zaik.

Deputy OCPD of Cheras, Abd Rahim Hamzah Othman, said 67 police officers were present at the rally. He said the situation was under control with no untoward incident.

Thursday, June 3, 2010

~lavender flower~

today, i asked by my lecturer ELSP to describe me...n i was thinking until my friend told me about flower...n thats it...i got it...i described myself wif lavender flower....why???
bc0z of i always relate myself with lavender...lavender is a purple flower n i love purple....dun be jeal0us..and i realized something about lavender flower today...lavender is a straight flower...when wind blow it,it will be static at the same place n be straight flower...u know what i want to say it...it same with me n i want to be like lavender...when wind blow it,it will not move or following the wind...it will be straight flower..the thing that i want to say is whenever challenge or problem that i get in dis my life,i will face it n be a strong pers0n...w0w! i realized it dis m0rning..bef0re dis, i like dis flower just only it have nice odour n purple colour...

my other friend,yaya described herself as a rainbow which the rainb0w will cheer other pers0n because it it beautiful...but she said to me,if i cheer my frenz,who will be cheer me...and i reply, i'll be ur rainbow n will cheer u...najihah described herself as umbrella which she will help other people n wif umbrella, she also can tight the ukhuwah..

fr0m dis task, what i got is....
~we should appreciate ourself as what we are
~i know something about my friend...
~and for sure, to make us more confident when we go forward...