Followers

Thursday, May 27, 2010

.♥..Ya Allah..♥

ya Allah, please forgive me for the wrong i've done
ya Allah, give me another chance to prove that i can pass
please guide me and protect me along the straight path
and i know that i can make it, one day i'll be in heaven with you

brother, brother, (let me tell you) you ain't acting cool
lower your gaze, don't go astray, cuz you're looking like a fool
we all know (human nature) makes us ignorant sometimes
making us do some things we know just ain't right

what's the moral of the story fellaz?

you better watch your back
stay on the right track
don't try to act all wack
cuz it will all come back to you

and all you can say is

ya Allah, please forgive me for the wrong i've done
ya Allah, give me another chance to prove that i can pass
please guide me and protect me along the straight path
and i know that i can make it, one day i'll be in heaven with you

sister, don't your dare cry
cuz girl you know we all fall short sometimes
dust yourself off, stand tall, don't let it get you down
open your eyes to Allah, you'll see the beauty of
all the things that are going your way
hold your head up high, it'll be okay

Allah is merciful, the most forgiving
pray five times a day, and never stop giving
you gotta keep on Qur'an, keep Iman strong
and one day, insh'Allah, you'll be among the stars

for now you better pray girl

ya Allah, please forgive me for the wrong i've done
ya Allah, give me another chance to prove that i can pass
please guide me and protect me along the straight path
and i know that i can make it, one day i'll be in heaven with you

what's happening brother, i've got a message for you
there's a little something that i need you to do
see, you've been causing problems since you came my way
and i'm not trying to have that, ain't the way i play
i don't need no influence like you in my world
i'm just trying to live my life - simple and pure
you've been avoiding the Iman, don't even make salat
it's time to beg for some forgiveness from ya Allah

everybody sing it now

ya Allah, please forgive me for the wrong i've done
ya Allah, give me another chance to prove that i can pass
please guide me and protect me along the straight path
and i know that i can make it, one day i'll be in heaven with you

buat diriku,jgnlah mengeluh lagi...tabahkan hatiku...
Ya Allah,aku semakin jauh dariMu...Ampunkanku Ya Allah...

Wednesday, May 26, 2010

MASUM 10...

da seminggu sy jd urusetia masum 2010...mmg memenatkan tp dpt pengalaman baru dari sini..
pengalaman pahit manis bersama urusetia2 lain,atlit2 dan yang lain...ari sabtu n ahad lpas sy handle bhgian penginapan di NILAM COURT bersama team penginapan.maklum la,team sy ni on call je...ape2 keje panggil je kami..keje sy di sana sbg mcm2.check setiap unit,ok ke x,angkt bntal n cadar..bila atlit smpai,handle mereka smua.tugas sy sbg usher(btul ke ejaan ni).keje usher ni bawak atlit ke tempat penginapan.tunjuk di mana mereka tinggal.unit mana.x lupa juga check dalam unit tu ok ke x...byk complaint dr atlit2.sepatutnya bersyukur apa yg telah kami sediakan.
byk lagi msalah2.tp sume tu da lpas..lgpun,den maleh nk tulih byk2 kt cni.biarla semuanya tersimpan dalam minda.

ari isnin n seterusnya,team sy dikehendaki menguruskan games bola baling(handball)..
1st day pun da memenatkan n rasa mcm da maleh nk jaga da..
pd ptg isnin sy dikehendaki jage sc0reboard..paling x suka bila tersalah tulis markah kt score board..
paling yg sy x suka ,wktu tu team usm lawan um.bengangnya bila dituduh tengok laki hensem oleh penyokong usm...hish,malu btul time tu...nape la dia ckp kuat...salah tulis markah pun,sampai camni skali dugaannya..abis mood sy lari time tu...sy lg suka jd ball picker dari jage sc0re board...huhu...

arini mcm besa,pergi kompleks sukan kul 7 pagi utk set up games seterusnya.
arini sy hanya jd bsll picker...keje nye kutip bola bila bola keluar dari c0urt...

thats all from me...

Wednesday, May 12, 2010

dakWah dan tarbiYah...

pada ari sabtu yg lpas,sy g umah k.akhma di kuala pilah...waktu tu bru lpas exam final sem 2...
mmg ser0nok g sane..mcm nk pegi lg...
walaupun aktiviti yg dilakukan adlh menarik dan menyer0nokkn, kami tetap diberikan pengisian oleh akh umar...

dakwah,tarbiyah dan kepentingannya...inilah tazkirah yg diberikan oleh beliau...

Allah adalah mtlamat kita di dunia ini...
tugas kita pada masa kini adalah mengajak umat Islam kembali semula kepada ajaran islam yg sbenar.tugas ini amat payah sebenarnya pada saya...pada masa kini,kita sedang menongkah arus kehidupan yang mana kita tahu masalah masyarakat pd masa kini yg x mengamalkn islam secara syumul dan byk yg perlu diperbetulkan...

tarbiyah yg dilakukan amat penting kpd kita...
tarbiyah umpama bateri handphone...bateri handphone perlu di charge apabila bateri nye da abis...begitulah diri kita sebagai insan yg sering lupa....perlu di "charge" setiap masa.iman kita hendaklah diperbaiki setiap masa agar kita tidak lari dari landasan hidup yg sebenarnya dan tidak mudah leka dengan perkara yg lagha...perkara dunia seperti hiburan,harta inilah yg sedang mengaburi umat islam pada masa kini.begitulah cabaran kita pada masa kini...ibarat dakwah pada mula2 nabi muhammad menyampaikan dakwah...masyarakat berada dalam keadaan jahiliyyah...begitulah pada masa kini...bagaimana sahabat2 nabi yg diberikan tarbiyah pada awal kedatgn islam.iman yg kuat dan tegar dengan segala cabaran yg dihadapi.segalanya diserahkan pada Allah...pada masa yang sama,mereka sama2 menyampaikan dakwah.kita mmg tdk dapat kesempurnaan dalam diri kita, tapi apa yg kita dapat perlu lah disampaikan walaupun satu ayat...

tugas kita adalah mengembalikan jati diri umat islam pada masa kini.
dan sy akan cuba memperbaiki diri ini dari segala kelemahan yg ada pada diri ini dan memberanikan diri pada cabaran yg mendatang,insyaAllah....